آشنایی با ریتم تند و ریتم کند در ساعت موسیقی

کی میتونه مثل یه بچه­‌ای که دیرش شده، کیفش رو برداره و بره به طرفِ در؟
کی می­تونه مثل یه پیرمرد مهربون راه بیاد و بشینه روی این صندلی؟

و . . .

نمایش موقعیت­‌های بالا در زنگ موسیقی، مقدمه­‌ای برای آموزش ریتم تند و کند به کودکان بود.
ابتدا کودکان، نمایش چند موقعیت را اجرا کردند که در آن باید تند تند یا آهسته آهسته کاری را انجام می­‌دادند.
بعد از اینکه کودکان متوجه تفاوت بین ریتم تند و کند در نمایش­‌ها شدند، نوبت به بازی جالبی رسید.
معلم تعدادی موسیقی با ریتم تند و کند را از قبل آماده کرده بود. کودکان فرض کردند که سیب­‌زمینی­‌هایی هستند که روی آتش در حال پخته شدن اند و شعله آتش با ریتم موسیقی کم و زیاد می­‌شود. وقتی ریتم موسیقی تند می‌شد و شعله آتش زیاد بود، کودکان باید برای اینکه نسوزند، تند تند بالا و پایین می­‌پریدند و وقتی ریتم موسیقی کند می‌شد و شعله آتش کم بود، آن­‌ها می­‌توانستند آهسته راه بروند و استراحت کنند. در این بازی که برای کودکان پر هیجان بود، باید به دقت به موسیقی که پخش می‌شد گوش می­‌دادند و ریتم آن را تشخیص می‌­دادند.

در آخر هم کودکان همگی دستان همدیگر را گرفتند و بازی آسیاب بچرخ را با ریتم تند و کند در کلاس اجرا کردند.

آسیاب بچرخ                       می­‌چرخم

از این بری                         می­‌چرخم

از اون بری                         می­‌چرخم

آسیاب تندترش کن

 تندتر و تندترش کن

آسیاب بشین                    می­‌شینم

آسیاب پاشو                     پا می‌شم

آسیاب تندترش کن

 تندتر و تندترش کن

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *