برگزاری اردو‌ی طبیعت‌گردی دانش‌آموزان پیش‌دبستانی طلوع

آشنایی با طبیعت و لذت بردن از رابطه با طبیعت، روح و جان تازه‌ای به کودکان می‌دهد. کودکان ما با داشتن تجربه‌ی گردش در طبیعت یاد می‌گیرند دنیای طبیعی اطراف را ببینند، به صداهای اطراف خود گوش دهند و زیبایی‌هایی تازه را پیرامون‌شان کشف کنند.

به همین هدف، در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه امسال، در دوره‌ی پیش‌دبستانی طلوع، ۶۵ دانش‌آموز طلوع در دو گروه مختلف به باغ بانوان واقع در بلوار مطهری جنوبی شیراز رفتند و اردویی آموزشی در فضایی از طبیعت را تجربه کردند.

در این اردو، کودکان در محوطه‌ی باغ گردش کردند، به همراه معلمان خود مشغول بازی‌های حرکتی و فکری شدند، و بعد از آن با دیدن، لمس کردن و بو کردن، با هدایت معلم خود، به کشف محیط پیرامون خود پرداختند.

در این گردش آموزشی،‌ دانش‌آموزان به جمع‌آوری قسمتی از مشاهدات خود مانند برگ‌های پاییزی، چوب‌های کوچک، میوه‌های درختان که بر زمین افتاده و … نیز پرداختند و در روزهای بعد در کلاس با آنچه در بازدید جمع کرده بودند کاردستی گروهی درست کردند.

در انتهای این اردو نیز بچه‌ها در ظرف غذای پرندگان که در کلاس با مواد بازیافتی تهیه شده بود، برای پرندگان دانه ریختند و آن را بر روی شاخه یکی از درختان گذاشتند.

مطالعه‌ی بیشتر:

  • برای مطالعه‌ی خاطره‌ی یکی از معلمان «طلوع» از این اردو، این مطلب را ببینید.
  • برای آشنایی با اهداف و ساختار آموزش پیش‌دبستانی طلوع،‌ و آشنایی با اهمیت دوره‌ی آموزشی پیش‌دبستانی، این مطلب را بخوانید.

تصاویری از این اردو را می‌توانید در ادامه ببینید: