«خانه‌ی نوجوان»، راه خود را آغاز کرد

خانه‌ای برای دختران‎مان؛ تا بیاموزند، بسازند، کشف کنند و از نو هجی کنند: امید را، پیدا کردن دستان هم برای خلق جهانی تازه؛ و روشنایی را…

می‌خواهند دنیای پیرامونشان را تغییر بدهند
می‌خواهند سرنوشتی متفاوت را رقم بزنند
این‌ها را می‌شود در اعتراض‌هایشان فهمید

می‌خواهند بیاموزند، بسازند، پرورش بدهند و  آرزوهایشان را که فرو خورده بودند به جریان بیاندازند
این‌ها را می‌شود در برق چشمانشان دید

می‌خواهند دوستی در محیطی امن را تجربه کنند، می‌خواهند زندگی نوجوانانه‌شان را به نشاط و شادی و سرزندگی رنگین و لذت بخش کنند.
خانه نوجوان با هدف پاسخ به نیازهای دختران نوجوان ساکن در محله‌ی سعدی و به هدف کشف و به جریان انداختن توانمندی‌های دخترانمان برپا شده است؛ کلاس کتاب‌خوانی، کلاس دانش و مهارت‌های زندگی، کلاس نجاری، کلاس آشپزی، کلاس پرورش گل و گیاه، فرصت بازی با بازی‌های فکری،‌ نمایش فیلم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پاره‌ای از فعالیت‌های جاری در خانه نوجوان است.
هفته اول شهریور ماه در جشن افتتاح خانه نوجوان،‌ دختران نوجوان با واحدهای مختلف آشنا شدند: آشپزی کردند، با وسایل نجاری آشنا شدند و برای هر کدام از واحد ها یک تابلوی چوبی ساختند، در واحد گلخانه گلدان هایی سفالی را رنگ کردند، نمایش دیدند، شعر خواندند و قوانین خانه نوجوان را با همفکری هم مشخص کردند.
در این مراسم، مادران دختران نوجوان نیز حضور داشتند و با برنامه‌ها و اهداف آموزشی خانه نوجوان آشنا شدند و درباره نیازها و دغدغه‌های خود در ارتباط با نوجوانان، با مربیان گفتگو کردند.

در طی این مراسم و فرآیند ثبت نام از حدود ۷۰ نوجوان دختر برای شرکت در برنامه های آینده، ثبت نام به عمل آمد.

«تو، نغمه‌ی خویش را
در بیابان رها کن
گوش از کران تا کران‌ها
آن نغمه را می‌رباید
باران که بارید
هر جویباری
چندان که گنجای دارد
پر می‌کند ذوق پیمانه‌اش را
و با سرود خوش آب‌ها می‌سراید.»
( شفیعی کدکنی )