برگزاری دوره‌های آموزش تابستانی برای دختران نوجوان شهرک سعدی

دوره‌ی تابستانی واحد آموزش نوجوان طلوع از تیرماه امسال آغاز شده است. این دوره برای دختران ۱۳ تا ۱۹ ساله در ساختمان جدید موسسه تشکیل می‌شود. ۱۰۶ نوجوان ثبت نام کرده در این دوره، علاوه بر استفاده از کتابخانه، به صورت هفتگی در کلاس‌های مهارت‌های زندگی و کار با چوب شرکت می‌کنند.

آموزش مهارت‌های زندگی در مناطق محروم، اهمیت زیادی دارد. در این مناطق، بسیاری از نوجوانان از آموزش‌های کافی برای در پیش گرفتن یک زندگی خوب محروم‌اند و این کمبود، باعث افزایش آسیب‌هایی چون افسردگی، اعتیاد، خودزنی، روابط پرخطر و نیز خودکشی در میان گروهی از نوجوانان است. بر همین اساس، واحد آموزش نوجوان، یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های آموزشی خود را برگزاری کلاس مهارت‌های زندگی برای دختران می‌داند.

 

همچنین، علاوه بر آموزش مستقیم مهارت‌های زندگی، نوجوانان احتیاج به فعالیت‌ها و فضاهایی دارند تا طی آن مفاهیم و ارزش‌هایی مثل صبر و خویشتن‌داری، عزت‌نفس، حل مسأله و… را کشف و تجربه کنند. کلاس هنر که با محوریت کار با چوب و تولید سازه‌های هنری برگزار می‌شود، امکانی است برای این‌که نوجوانان به ارتباطی امن و پویا با زندگی واقعی دست بیابند.

 

۱۰۶ نوجوان ثبت نام شده، علاوه بر استفاده از کتابخانه‌ی موسسه، به صورت هفتگی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند. این دانش‌آموزان در هر کلاس به طور متوسط ۱۰ جلسه تحت آموزش قرار می‌گیرند و به یاری خدا این دوره‌ها تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط: