دغدغهی یادگیری
«نمیدانم با دانشآموزان این کلاس چه کنم! هیچ انگیزهای برای یادگیری ندارند و همهی تلاشهایم برای ایجاد علاقه در آنها بیفایده بوده است.»
حدود دو ماه از شروع سال تحصیلی میگذشت. یکی از معلمان کلاس پنجم که علاقهمند بود بچهها با انگیزهی درونی خود برای یادگیری تلاش کنند، از بیتفاوتی آنها گلایه داشت و به دنبال روشی برای جلب توجه آنان بود. برای حل مشکل او مدتی با هم صحبت کردیم و بعد جلسهای هم با مدیر مدرسه گذاشتیم و فعالیتی را طراحی کردیم.
صبح روز بعد، همراه دانشآموزان کلاس پنجم دبستان بودم. کلاس را با یک سؤال شروع کردم: