ثبت نام از کودکان در دوره‌ی جدید آموزش جبرانی پیش از دبستان

با توجه به فرا رسیدن ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید، از مدتی پیش ثبت‌نام کودکان برای دوره‌ی آموزش جبرانی پیش‌دبستانی را آغاز کردیم. این دوره هر ساله از ابتدای آبان ماه شروع می‌شود و تا تیر ماه سال بعد ادامه دارد.

بنا به تعداد زیاد متقاضیان و ملاک‌های ما در انتخاب کودکان، در مرحله اول ثبت نام، مصاحبه‌ای مقدماتی با پدر و مادر کودکان انجام شد.

در طول مصاحبه، والدین از ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی فرزندشان، از بازی‌ها، هم‌بازی‌ها و نوع ارتباطی که با خواهر و برادرهایشان برقرار می‌کنند، گفتند. از میزانِ وقتی که با کودکانشان می‌گذرانند و نوع تشویق‌ها و تنبیه‌هایشان گفتند و نیز از آرزوهایی که برای آینده فرزندشان دارند.

ما نیز خلاصه‌ای از آموزش‌های خود به کودکان و انتظاراتی که از والدین داریم را شرح دادیم؛ انتظاراتی همچون: جدی گرفتن آموزش و پیگیری وضعیت تحصیل و تکلیف کودکان، حضور در جلسات تربیتی مادران و کارگاه‌های آموزشی پدران.

در این مصاحبه‌ها علاوه بر اینکه وضعیت اقتصادی و فرهنگی و سطح سواد خانواده‌ها سنجیده شد، سعی بر این بود تا زبانی مشترک با والدین بیابیم، تا آن‌ها را علی‌رغم مشغولیت‌ها و خستگی‌ها و ناامیدی‌ها، به ارتباط و دوستی و تلاش دعوت کنیم.

گام بعدی ما، ارزیابی اولیه‌ی کودکان ثبت‌نام شده جهت تشخیص بهتر نیازهای آموزشی و درمانی ضروری برای ایشان است.

امیدواریم به یاری خداوند و همراهی حامیان طلوع، سالی پر بارتر پیش رو داشته باشیم و شاهد رشد و شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر کودکانمان باشیم.

و این آغازی دیگر است…