آموزش از راه دور در پیش‌دبستانی طلوع

با توجه به شرایط به وجود آمده و لزوم حفظ فاصله‌ی فیزیکی، بر آن شدیم که براساس اهداف آموزشی، برنامه‌ای برای آموزش کودکان در فضای مجازی طراحی کنیم تا علاوه بر پیش‌برد آموزش،‌ کودکان روزهای خود را در فضایی شادتر و فعال‌تر در خانه بگذرانند.

امیدواریم فرصت پیش رو موقعیتی باشد برای آماده کردن محتوای آموزش‌های مجازی و آموزش از راه دور برای سایر کودکانی که به دلیل محدودیت‌های مختلف از آموزش مناسب محروم‌اند.

گزارش مختصری از فعالیت‌های انجام شده در این بازه‌ی زمانی در ادامه آمده است:

شعر و موسیقی

در فعالیت شعر و موسیقی کودکان شعر کوتاهی را با شنیدن موسیقی آن حفظ می‌کنند.

زنبور طلایی

بازی در خانه

بازی زتدگی کودکان است. فعالیت بازی در خانه باعث ایجاد نشاط و سرزندگی در کودکان و اعضای خانواده می‌گردد. علاوه بر آن بازی‌ اهدافی مانند تقویت مهارت‌های حرکتی و افزایش دقت و تمرکز دارد. در این ایام بازی‌های خانگی برای کودکان ارسال می‌شود.

کاردستی

کاردستی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه کودکان است. زیرا می‌توانند بعد از چند مرحله چیزی را خلق کنند! کاردستی می‎تواند مهارت دست‌ورزی کودکان و دقت آن‌ها را نیز تقویت کند.

دانلود فیلم

بازی‌های دیدن و شنیدن

در این قسمت نیز بازی‌هایی برای کودکان انتخاب شده است که کودکان می‌توانند با اعضای خانواده خود انجام دهند. هدف این بازی علاوه بر ایجاد نشاط، تقویت مهارت‌های دیدن و شنیدن کودکان می‌باشد. تقویت این دو مهارت در یادگیری سایر آموزش‌ها تأثیر به سزایی دارد.

 

آموزش ریاضی

آموزش‌های ریاضی با کمک بازی، فیلم، و یا پیشنهاد فعالیت‌هایی در خانه انجام می‌شود.

چیستان و معما

در چیستان و معما کودکان فکر می‌کنند تا جواب سوال‌هایی که از آن‌ها پرسیده شده را بدهند.

 

دانستنی‌ها

دانستنی‌ها مطالبی است که کودکان باید از دنیای پیرامون خود فرا بگیرند. آنچه درباره طبیعت، حیوانات، مشاغل و .. باید بیاموزند. این مطالب از طریق عکس و فیلم به کودکان آموزش داده می‌شود.

کاشت سبزه

آموزش مهارت‌های اجتماعی

در شرایط فعلی، خانه مهم‌ترین فضای اجتماعی کودکان است. در نتیجه کودکان نیاز دارند مهارت‌هایی را در خانه برای ایجاد فضای اجتماعی اثربخش و سازنده فرابگیرند. برای این کار فعالیت‌هایی در خانه تعریف می‌شود. علاوه بر این فعالیت‌ها کودکان در قصه‌های مرتبط با مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های لازم را فرا می‎گیرند.

قصه

قصه به کودکان کمک می‌کند وارد دنیای افسانه‌ها شوند. کودکان در این فعالیت‌ قصه‌های صوتی را گوش می‌دهند.

فرشته برقی

نقاشی

نقاشی فضایی برای تخلیه هیجانات کودکان است. کودکان در خانه نقاشی‌هایی را با موضوع پیشنهادی معلمان‌شان طراحی می‌کنند.

 

در این مدت ما تلاش کرده‌ایم تا فرایند آموزش در واحد پیش‌دبستانی ادامه پیدا کند. علاوه بر ارسال مطالب بالا، معلم از طریق واتس‌اپ سر فصل‌هایی را به کودکان آموزش می‌دهد و پیشرفت کودک را پیگیری می‎کند.