از دل تو تا دل من

نویسنده: کارن آرمسترانگ

مترجم: مرضیه سلیمانی

ناشر: نشر نو

تعداد صفحات: ۲۲۳

توضیحات:

ین روزها کمتر درباره‌ی شفقت و مهربانی می‌شنویم. ادیان تاکید می‌کنند که شفقت معیار معنویت حقیقی است اما برخی گمان می‌کنند که خود دین باعث همه‌ی جنگ‌ها بوده است. علت اصلی این منازعات اغلب آز و حسد و جاه‌طلبی است. تروریست‌ها از دین برای توجیه شرارت و قساوت استفاده می‌کنند. کلیسای کاتولیک سوءاستفاده جنسی کشیشان و در نتیجه مصائب زنان و کودکان را نادیده می‌گیرد. برخی رهبران دینی مانند سیاستمداران سکولار رفتار می‌کنند. در بیان عمومی خود کمتر از مهربانی و شفقت سخن می‌گویند و مناقشات فرهنگی و اعتقادی یا سیاسی را معیار و میزان دین حقیقی قلمداد می‌کنند.
با این حال کمتر زمانی مانند اکنون به صدای شفقت‌آمیز دین نیازمند بوده‌ایم. جهان به طرز خطرناکی دو قطبی شده است. نتیجه‌ی نامتوازن بودن نگران‌کننده‌ی قدرت و ثروت، خواری، بیگانگی، رخوت و خشم فزاینده‌ای است که در قساوت تروریسم فوران می‌کند. ما درگیر جنگ‌هایی هستیم که نه قادریم به آن‌ها پایان بخشیم و نه می‌توانیم در آن‌ها پیروز شویم.
اما آیا مهر و شفقت از این توانایی برخوردار است که مشکلات به ظاهر حل ناشدنی زمانه‌ی ما را حل کند؟ آیا این فضیلت حتی در عصر تکنولوژی امکان‌پذیر است؟

آدرس کتاب در سایت سی‌بوک

این کتاب در سایت سی‌بوک موجود نیست.

 

[sv slug=”discount_code_exp”]

بازگشت به صفحه «قفسه کتاب»