برگزاری کلاس فوتبال در مؤسسه طلوع

🍃 فوتبال برایشان بازی نیست، زندگی است…

پسربچه‌های سعدی اشتیاق خاصی به فوتبال دارند، جمع کردن آنها در کلاس فوتبال آسان‌تر از هر کلاس دیگری است. فوتبال برایشان یک بازی ساده نیست، خودِ زندگی است؛ تمام وجودشان را برای بازی می‌گذارند، بی توجه به امکانات کم و سختی رفت و آمد و … .

این اشتیاق و جدیت را به آسانی نمی‌شد نادیده گرفت، و در تابستان تصمیم گرفتیم یک دوره‌ی آموزش فوتبال داشته باشیم. در این دوره‌ی ۲۲ جلسه‌ای، ۷۵ کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۴ سال حضور داشتند.

تلاشمان بر این بود تا در فضایی شاد و به دور از دشواری‌های معمول زندگی این کودکان، مهارت‌های مرتبط و مفید را به ایشان آموزش دهیم:
⚽ مهارت‌های پایه‌ی بازی فوتبال، همچون پاس دادن، شوت کردن، استپ کردن، دریبل و …
⚽ انجام کار تیمی، همچون روش جاگیری صحیح در زمین، نقش هر پست در زمین بازی و …
⚽ قوانین صحیح بازی فوتبال و رعایت کردن آن‌ها

طی این دوره بازی دوستانه‌ای با تیم صنعت نفت شیراز برگزار شد که دانش‌آموزان به سه گروه تقسیم شدند و هر گروه در یک روز با این تیم بازی کرد. دانش‌آموزان با روحیه‌ و جنگنده بازی کردند و وقتی که خودشان را در قالب یک تیم واحد می‌دیدند انگیزه‌ی بیشتری داشتند و بیشتر از قبل به یکدیگر کمک می‌کردند.

در طی این دوره از کلاس‌ها دانش‌آموزان به چهارده تیم ۵ نفری تقسیم شدند و در پایان دوره بین آن‌ها یک جام فوتسال برگزار گردید. تیم‌های اول و دوم و بازیکن بااخلاق مسابقات نیز معرفی شدند.

در پایان این دوره دانش‌آموزان به اردویی تفریحی رفتند. در این اردو دانش‌آموزان ضمن گردش در محیط و انجام بازی‌هایی همچون فوتبال، طناب‌کشی و … با مربیان راجع به چگونگی برگزاری کلاس‌ها در آینده و مسائل و مشکلاتی که در این دوره وجود داشت صحبت کردند.

دوره‌ی جدید کلاس فوتبال نیز از نیمه‌ی دوم مهرماه تشکیل شده است. در این دوره حدود ۶۰ نوجوان پسر حضور دارند. به امید خدا این دوره تا پایان سال ادامه خواهد داشت.