واحد آموزش بزرگسالان طلوع

بسیاری از ما آموزش دیدن در سنین بزرگسالی را کم‌ضرورت یا کم‌اثر می‌دانیم؛ اما بزرگسالان نیز در مقام والد، همسر، شاغل، دوست، شهروند و انسان نیاز به آموزش‌هایی دارند تا در زندگی تجربه‌هایی پربارتر داشته باشند و در مواجهه با آزمون‌های گوناگون زندگی توانمندتر شوند. ارائه‌ی این‌چنین آموزش‌هایی به یک بزرگسال، علاوه بر گره‌گشایی از کار او، می‌تواند او را به نیرویی مؤثر در تربیت و آموزش بزرگسالان، نوجوانان و کودکان دیگر نیز تبدیل کند و تأثیری ماندگار بر سرنوشت یک خانواده، محیط کاری یا محله داشته باشد.

در این میان، خیلی از بزرگسالان اقشار محروم از بسیاری از دانش‌ها و توانمندی‌های اساسی زندگی بی‌بهره‌اند و از امکان ایجاد تغییر و گشایش در وضعیت‌شان نیز ناامیدند. ارایه‌ی دانش‌ها و راه‌هایی به آنان که کیفیت زندگی و روابط‌شان را بهبود می‌بخشد، می‌تواند امید را برای آنان به ارمغان بیاورد و تأثیر ماندگاری بر روابط و شرایط زندگی آنان داشته باشد. آموزش بزرگسالان،‌ می‌تواند شروع تلاشی جمعی باشد برای خروج از فقر و محرومیت.

ما در «طلوع» آموزش بزرگسالان اقشار و مناطق محروم را نیز در برنامه‌های خود در نظر داریم. تدوین و اجرای طرح‌هایی برای آموزش والدین، جوانان، و افراد داوطلب برای فعالیّت‌های انسان‌دوستانه از جمله اهداف این واحد است.

در حال حاضر، اصلی‌ترین مخاطبان دوره‌های آموزشی بزرگسالان مؤسسه، مادران دانش‌آموزان پیش‌دبستان، و نیز مادران دانش‌آموزان واحد کودک و واحد نوجوان هستند.