برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع نیازهای کودکان و مهارت‌های فرزندپروری

هر والدی بر مبنای آگاهی‌های اجتماعی، تربیتی و هستی‌شناختی خود و در عین حال متأثر از عوامل اقتصادی، فرهنگی، روان‌شناختی و تجربه‌های پیشینش، الگوی خاصی در رفتار با کودکان دارد. این رفتارها اصطلاحاً «سبک‌ها یا الگوهای فرزندپروری» نامیده می‌شوند.

با این حال چالش‌های جدی در تربیت کودکان، تجربه‌ای آشنا برای بسیاری از والدین است. در مواردی ممکن است والد احساس کند که الگوهای فرزندپروری‌اش او را به اهداف تربیتی مطلوب نمی‌رساند. یکی از دلایل این مسئله می‌تواند به کارگیری ناخودآگاه و غیرانتقادی الگوهای رفتاری باشد. در بسیاری از اوقات این سبک‌ها در غیاب آگاهی از الگوهای ممکن و کارآمد دیگر استفاده می‌شوند و والد با راهکارهای جایگزین و کارآمد آشنایی ندارد.

از این رو به نظر می‌رسد ارتقاء آگاهی والدین و نقد و بررسی سبک‌های فرزندپروری از طریق آشنایی با الگوهای کارآمد،  آشنایی با نظرات دیگران و بررسی نتایج هر الگو می‌تواند نقشی کلیدی در تربیت مؤثرتر کودکان، سلامت روانی آن‌ها و ایجاد جامعه‌ای سالم داشته باشد.

بر این اساس در هفته‌های پایانی سال گذشته دو کارگاه آموزشی با موضوع نیازهای کودکان و مهارت‌های فرزندپروری برای مادران کودکان پیش‌دبستانی برگزار شد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *