گزارشی از جشن پایانی اولین دوره‌ی پیش‌دبستانی طلوع

اولین دوره‌ی آموزش پیش‌دبستانی طلوع، چهارم و پنجم مردادماه به پایان رسید. در دو روز پایانی این دوره، ویژه‌برنامه‌ای با حضور دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و مادران آن‌ها برگزار شد. در این برنامه، ۷۰ دانش‌آموز در ۵ گروه مختلف – هر کلاس به صورت جداگانه- برنامه‌های متنوعی را تجربه کردند.

در ابتدای این برنامه، بچه‌ها برای مادرانشان دسته‌جمعی سرود خواندند و بعد از اجرای سرود، نوبت به بازی مشترک بچه‌ها با مادران رسید. در اولین بازی، بازی بادکنک پرنده با مادران اجرا شد. در این بازی، مادران و دانش آموزان دوگروه شدند و هرگروه سعی می‌کرد تعدادی بادکنک را به زمین گروه دیگر بیاندازد. این بازی، فضایی شاد، پرتحرک و صمیمانه میان مادران و دانش‌آموزان ایجاد می‌کرد.

بازی دوم، بازی «راه رفتن مشترک» بود. در این بازی، هر دانش‌آموز با مادرش یک تیم دو نفره را تشکیل می‌داد. بچه‌ها روی پای مادرانشان می‌ایستادند و مادران آن‌ها را راه می‌بردند. این بازی، فرصتی برای یک همکاری و تلاش مشترک میان مادران و دانش‌آموزان ایحاد می‌کرد و بدین‌ترتیب، به عمیق‌تر شدن رابطه‌ی آن‌ها یاری می‌رساند.

فعالیت آخر این جلسه نیز، درست کردن یک کاردستی مشترک بود. معلم هرکلاس عکس‌هایی را از دانش‌آموزانش چاپ کرده بود و آن عکس را به هر مادر و کودک می‌داد تا آن‌ها برای عکس‌هایشان قاب درست کنند. مادران و کودکان، با وسایلی که در اختیارشان گذاشته شد قاب‌هایی را آماده و تزیین کردند. در این قسمت، مادران و دانش‌آموزان برای حل مساله‌ای مشترک با هم گفت‌وگو و هم‌فکری می‌کردند.

در پایان این ویژه‌برنامه، بچه‌ها یک بسته‌ی محتوایی نیز تحویل گرفتند. بسته‌ای که حاوی جزوه‌های آموزشی کلاسی، کاردستی‌ها و نقاشی‌های بچه‌ها، و سی‌دی‌های کارتون و موسیقی‌ای بود که معلمان برای بچه‌ها انتخاب کرده بودند.

هم‌چنین، در این برنامه گروهی از مادران برای شرکت در دوره‌های تابستانی آموزش مادران مؤسسه نام‌نویسی کردند.

————————————————–