لباس گرم برای حیوانات جنگل

در هفته‌ی گذشته، کودکان پیش‌دبستانی به کمک چهار همسایه‌ مهربان در یک جنگل رفتند و برای حیوانات جنگل لباس دوختند.

روزی روزگاری در یک جنگل بزرگ و قشنگ، در چهار درخت و در همسایگی هم، چهار دوست زندگی می‌کردند: سنجاب، میمون، جغد و پاندا. آن‌ها بیشتر شب­‌ها جلوی خانه‌شان، دور آتشی جمع می‌شدند و با هم حرف می‌زدند، بعد هم غذا را آماده می‌کردند و با هم غذا می‌خوردند. آنها برای هم از خاطراتشان و از ماجراهایی که از صبح تا شب اتفاق افتاده بود تعریف می‌کردند. این دوستان، همیشه از حال و احوال بقیه‌ی حیوانات جنگل هم جویا می‌شدند، و اگر یکی از حیوانات جنگل مشکلی داشت، به او کمک می‌کردند. خلاصه اینکه در کنار هم زندگی خوبی داشتند و برای هم دوستان خوبی بودند؛ تا اینکه یک روز …

برای تکمیل آموزش درباره‌ی فصل زمستان، و همین‌طور مفهوم عدد «چهار»، بچه‌ها داستانی از یک جنگل را شنیدند که در آن چهار همسایه با سرد شدن هوا و بارش برف که نشانه‌ی آمدن زمستان است؛ تصمیم می‌گیرند به خانه‌ی دوستشان، که چند روزی است از او بی‌خبرند، بروند. در آنجا متوجه می‌شوند که دوستشان می‌خواهد برای حیوانات جنگل لباس گرم ببافد. بقیه همسایه‌ها هم بی‌معطلی دست به کار می‌شوند تا به او در انجام این کار کمک کنند. دانش‌آموزان هم آنان را در این کار یاری دادند.

این فعالیت در جهت پرورش حس همدلی و نوع‌دوستی و تقویت مهارت دست‌ورزی انجام شد. به این ترتیب که هر دانش‌آموز با نظارت معلم و با استفاده از کاموا و سوزن، برای یکی از حیوانات جنگل لباس دوخت.

بعد از این فعالیت که برای بچه‌ها بسیار جذاب بود، آن‌ها با کمک و همکاری یکدیگر کاردستی جنگل قصه را ساختند. تنه‌ی درخت‌ها، شاخه‌ها و دانه‌های برف را چسباندند و هر کودک حیوانی که لباسش را دوخته بود، در جنگل چسباند. به این ترتیب جنگلی زیبا با حیوانات گوناگون درست شد که همگی با مهربانی در کنار هم زندگی می‌کردند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *