برگزاری جشن پایان دوره‌ی جبرانی پیش‌دبستانی

کودکان پیش‌دبستانی، دوره جبرانی پیش دبستانی را به پایان رساندند.

در اواسط تیر ماه، جشن پایان دوره پیش‌دبستانی برگزار شد. در این جشن کودکان به همراه مادرانشان حاضر شدند و اوقات مفرحی را با هم سپری کردند.

ابتدا کودکان نمایشی را برای مادرانشان اجرا کردند. سپس نوبت نقاشی کشیدن رسید. در این برنامه هر کودک به همراه مادرش رنگ، قلم‌مو و مقوا دریافت کرد و مادر و کودک در کنار هم مشغول کشیدن نقاشی شدند.

در این برنامه تلاش بر این بود که مادر و کودک با هم همکاری کنند، مادران کودکان را «ببینند» و با تعامل و کمک یکدیگر نقاشی کنند.

پس از پایان نقاشی نوبت به آشپزی رسید.

به هر مادر و کودک سیب‌زمینی و تخم مرغ آب‌پز و خیار شور داده شد. سپس از کودکان خواسته شد تا با کمک مادرانشان سیب‌زمینی و تخم‌مرغ‌ها را پوست بگیرند و آن‌ها را به همراه خیار شور خرد و ترکیب کنند و سپس آن‌ها را در لقمه‌شان بگذارند.

کودکان از این فعالیت ذوق زده شده بودند.

یکی از کودکان به مادرش گفت: «مامان بریم خونه دوباره با هم همین غذا را درست کنیم.» و یکی دیگر با ذوق گفت: «خیلی خوبه! دیگه از این به بعد من از این غذا درست می‌کنم.»

سومین فعالیت بازی بادکنک پرنده بود. در بازی بادکنک پرنده هر گروه باید سعی کند، بادکنک‌ها را به سمت گروه مقابل پرتاب کند و در نهایت گروهی برنده است که تعداد کمتری بادکنک در زمینش وجود داشته باشد. در این بازی مادران با هم یک گروه و کودکان یک گروه شدند. بازی بسیار هیجان انگیز بود و مادران حسابی سر ذوق آمده بودند و تلاش می‌کردند.

فعالیت بعد انتخاب یک بازی مشترک از بازی‌های فکری موجود در موسسه بود. هر کودک یک بازی را با مادرش انتخاب کرد و کودک و مادر با هم مشغول بازی شدند.

در انتها مادران از نتیجه‌ی فعالیت‌های کودکان در طول سال بازدید کردند. کودکان چیزهایی که ساخته بودند را به مادرانشان نشان دادند و توضیح دادند که در طول سال چه کارهایی انجام داده‌اند.